Passa al contingut principal

JUGAR

 

JUGAR

Realitzant aquesta pràctica m'he sentit una mica angoixada perquè m'ha costat molt trobar les dues apps relacionades amb l'objectiu docent que he plantejat. És cert, que durant el procés de recerca he trobat moltes apps relacionades amb la finalitat, però m'ha resultat difícil escollir l'aplicació positiva, ja que en totes les que trobava veia alguna cosa que no m'agradava per tal de complir amb l'objectiu docent plantejat. Tot i això, ha estat un gran aprenentatge i a través d'aquesta pràctica m'he adonat que les apps ens poden ser de gran utilitat per tal de dur a terme la nostra tasca com a docents d'una manera més dinàmica i entretinguda. D'aquesta manera a través de les apps els infants poden assolir més fàcilment molt tipus de continguts i d'una manera més amena i divertida per ells i elles.

Per tal de dur a terme l'activitat primer he pensat l'objectiu docent que volia treballar. Un cop plantejat l'objectiu, he fet recerca per tal de trobar les apps tant la negativa com la positiva. Aquest procés de recerca és el que m'ha resultat més complicat a l'hora de fer la pràctica. Un cop triades les apps, he investigat una mica dins de cadascuna d'elles i he explicat el funcionament de cadascuna. Per acabar, he explicat perquè he escollit l'app positiva, he explicat el seu funcionament, la tipologia d'escola a la qual va adreçada i perquè considero que compleix amb els requisits per abordar l'objectiu plantejat.


L'objectiu docent que he triat és: "aprendre les matemàtiques d'una forma dinàmica i divertida". He escollit aquest objectiu, ja que les matemàtiques és una assignatura que en general costa d'aprendre. A més, per infants resulta bastant avorrit aprendre els números, pel fet que no ho associen a vivències personals de la vida quotidiana i resulta un aprenentatge una mica més complicat per ells i elles. Per aquest motiu he volgut trobar una aplicació que promogui l'ensenyança de les matemàtiques d'una forma més dinàmica i entretinguda que capti l'atenció dels infants.

En aquest cas l'objectiu que he proposat va dirigit per infants de 5 anys, és a dir, del curs d'infantil 5 (I5), a una escola d'alta complexitat. A l'escola es despondria de material tecnològic com per exemple, tauletes, ordinadors, etc. per tots aquells nens i nenes que no puguin portar aparells electrònics de casa. D'aquesta manera, tots els infants poden participar en la proposta d'activitat. L'activitat va dirigida a l'assignatura de les matemàtiques i està pensada perquè els infants puguin aprendre els números i algunes de les operacions matemàtiques a través del joc.

Fent recerca he trobat dues aplicacions. Per un costat, he trobat una que considero que no és apte per complir l'objectiu plantejat què s'anomena "Tarjetas Matemáticas" i per l'altre he trobat una aplicació titulada "Monster Numbers" que està bastant bé que compleix els requisits de l'objectiu plantejat.

L'aplicació "Tarjetas Matemáticas" no considero que sigui una app adequada per tal de complir amb l'objectiu docent plantejat, ja que és molt memorística i el nivell és bastant complex pels infants de 5 anys, edat que va dirigit l'objectiu docent.

L’aplicació escollida “Monster Numbers”, la qual té jocs de matemàtiques per infants que combina l’acció amb els exercicis de matemàtiques que s’adapten als més petits. 

Aquesta app va destinada a infants de 4 a 6 anys. Disposa de diferents nivells. En el més senzill podran aprendre a comptar, fer sèries i realitzar les primeres agrupacions. Després per afegir complexitat es poden fer: sumes, restes i sèries lògiques. I per infants de primària més grans poden dur a terme càlculs mentals més complexos: sumes, restes, multiplicacions, divisions, etc.

A més, tot això s'explica a través d'una gran aventura en la qual Tob, l'esquirol espacial, haurà de superar més de 6 mons amb innombrables nivells molt divertits.

L'aplicació és gratis d'instal·lar i pots gaudir d'una zona matemàtica amb jocs. Tot i que, dins de l'app si vols ampliar contingut conté compres integrades en l'aplicació amb una versió més completa. Encara que, la versió gratuïta també tenen molts nivells de joc. La versió de pagament és d'1,49 euros i està disponible per iPhone, iPad i Android. Finalment, es pot descarregar l'app gratuïta des d'App Store i Google Play.

A continuació us deixo l’enllaç de la pàgina web de l’app “Monster numbers” https://monsternumbers.net/play-monster-numbers/  i l’enllaç d’un vídeo explicatiu del qual es pot fer a l’aplicació https://youtu.be/FRf1IsAvRZo. També us deixo l’enllaç de l’app “Tarjetes matemàtiques”https://apps.apple.com/es/app/tarjetas-matemáticas/id929492658.


File:Google-apps-ne-besplaten.jpg

Font: google apps, wikimedia commons https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Google-apps-ne-besplaten.jpg llicència: Creative Commons CC0 License




Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ARTICLE D'OPINIÓ

  L’EDUCACIÓ EN  TEMPS DE PANDÈMIA  Aquest article tracta sobre l'educació en el temps que va durar la pandèmia, concretament parlaré de com va ser la situació de passar de rebre una educació presencial a una totalment online, també mencionaré com ha avançat la digitalització actualment i per últim tractaré l'impacte emocional que la pandèmia va deixar a la majoria de la població durant els mesos que vam estar tancats. Per començar considero que l'educació impartida en el temps de pandèmia va ser bastant caòtica, ja que no vam poder aprendre amb la mateixa eficàcia que de forma presencial, és a dir, a través d'una pantalla resultava molt més difícil adquirir els coneixements, tenir el feedback immediat amb els professors,etc. Des del meu punt de vista, al sector que va quedar més afectat amb relació a rebre una bona educació van ser els infants, ja que ells i elles per aprendre necessiten el dia a dia, establir unes rutines, compartir espai amb els iguals i aprendre del...

TWITTER

  TWITTER En aquesta sessió de l'assignatura d'alfabetització digital hem hagut de donar-nos d'alta a Twitter per crear la nostra identitat digital per tal de cultivar-la compartint els temes, problemes, inquietuds, pensaments, reflexions que ens preocupen o ens interessen relacionades amb l'educació i la digitalització. Respecte a la realització de la pràctica primerament ens vam haver de donar d'alta a Twitter. Un cop ja teníem la nostra identitat digital vam haver de cercar un article científic sobre digitalització i educació per tal d'elaborar un fil de Twitter resumint els principals continguts de l'article. A més, al llarg de la setmana vam publicar 5 tweets amb idees, reflexions, frases sobre recursos per a l'Educació Infantil, notícies relacionades amb l'Educació. També vam fer 3 llistes amb 5 membres per llista sobre alguns temes d'interès. Per exemple, en el meu cas hi ha una d'Educació, una altra d'Educació Infantil i una de le...

INTRODUCCIÓ

  Hola! El meu nom és Maria! Soc estudiant Educació Infantil en la Universitat de Barcelona, estic cursant l'assignatura d'alfabetització digital i en aquest blog constaran les diverses activitats que vagi fent en el transcurs de l'assignatura. Durant les primeres sessions m'he plantejat una gran qüestió que abasta la digitalització en les escoles. El meu gran dubte que m'he plantejat és el següent: Com utilitzar o introduir les TIC en l'educació infantil? Fent recerca he trobat dos articles que m'han cridat l'atenció sobre la utilització de les TIC en l'Educació Infantil. Un d'aquests articles es titula "el placer de usar las TIC en el aula de infantil " l'enllaç del qual és: https://educrea.cl/el-placer-de-usar-las-tic-en-el-aula-de-infantil/ . Exposa que l'escola ha d'utilitzar les TIC per formar i preparar els seus alumnes. També explica les TIC en les aules d'infantil i els canvis en les aules d'educació infan...