Passa al contingut principal

INTRODUCCIÓ

 


Hola! El meu nom és Maria! Soc estudiant Educació Infantil en la Universitat de Barcelona, estic cursant l'assignatura d'alfabetització digital i en aquest blog constaran les diverses activitats que vagi fent en el transcurs de l'assignatura.


Durant les primeres sessions m'he plantejat una gran qüestió que abasta la digitalització en les escoles. El meu gran dubte que m'he plantejat és el següent: Com utilitzar o introduir les TIC en l'educació infantil?


Fent recerca he trobat dos articles que m'han cridat l'atenció sobre la utilització de les TIC en l'Educació Infantil.

Un d'aquests articles es titula "el placer de usar las TIC en el aula de infantil " l'enllaç del qual és: https://educrea.cl/el-placer-de-usar-las-tic-en-el-aula-de-infantil/. Exposa que l'escola ha d'utilitzar les TIC per formar i preparar els seus alumnes. També explica les TIC en les aules d'infantil i els canvis en les aules d'educació infantil a causa de les TIC. A més, assenyala algunes possibilitats d'ús de les TIC a infantil i per últim, menciona l'ús de les pissarres digitals i les tauletes PC.


L'altre article que he trobat es titula "TIC en Educación Infantil" l'enllaç del qual és:

https://es.eserp.com/articulos/tic-en-educacion-infantil/. Exposa que són les TIC per a l'educació infantil i com utilitzar-les en educació infantil. A més, explica que utilitat poden tenir les TIC per a l'educació infantil i per últim menciona els recursos emprats.



Niño con ordenador portátil Stock de Foto gratis - Public Domain Pictures

Font: Niño con ordenador portatil, publicdomainpictures https://www.publicdomainpictures.net/es/view-image.php?image=6884&picture=nino-con-ordenador-portatil per Alan Toniolo de Carvalhosota llicència: CC0 Public Domain


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ARTICLE D'OPINIÓ

  L’EDUCACIÓ EN  TEMPS DE PANDÈMIA  Aquest article tracta sobre l'educació en el temps que va durar la pandèmia, concretament parlaré de com va ser la situació de passar de rebre una educació presencial a una totalment online, també mencionaré com ha avançat la digitalització actualment i per últim tractaré l'impacte emocional que la pandèmia va deixar a la majoria de la població durant els mesos que vam estar tancats. Per començar considero que l'educació impartida en el temps de pandèmia va ser bastant caòtica, ja que no vam poder aprendre amb la mateixa eficàcia que de forma presencial, és a dir, a través d'una pantalla resultava molt més difícil adquirir els coneixements, tenir el feedback immediat amb els professors,etc. Des del meu punt de vista, al sector que va quedar més afectat amb relació a rebre una bona educació van ser els infants, ja que ells i elles per aprendre necessiten el dia a dia, establir unes rutines, compartir espai amb els iguals i aprendre del...

TWITTER

  TWITTER En aquesta sessió de l'assignatura d'alfabetització digital hem hagut de donar-nos d'alta a Twitter per crear la nostra identitat digital per tal de cultivar-la compartint els temes, problemes, inquietuds, pensaments, reflexions que ens preocupen o ens interessen relacionades amb l'educació i la digitalització. Respecte a la realització de la pràctica primerament ens vam haver de donar d'alta a Twitter. Un cop ja teníem la nostra identitat digital vam haver de cercar un article científic sobre digitalització i educació per tal d'elaborar un fil de Twitter resumint els principals continguts de l'article. A més, al llarg de la setmana vam publicar 5 tweets amb idees, reflexions, frases sobre recursos per a l'Educació Infantil, notícies relacionades amb l'Educació. També vam fer 3 llistes amb 5 membres per llista sobre alguns temes d'interès. Per exemple, en el meu cas hi ha una d'Educació, una altra d'Educació Infantil i una de le...