Passa al contingut principal

ARTICLE D'OPINIÓ

 L’EDUCACIÓ EN  TEMPS DE PANDÈMIA 


Aquest article tracta sobre l'educació en el temps que va durar la pandèmia, concretament parlaré de com va ser la situació de passar de rebre una educació presencial a una totalment online, també mencionaré com ha avançat la digitalització actualment i per últim tractaré l'impacte emocional que la pandèmia va deixar a la majoria de la població durant els mesos que vam estar tancats.


Per començar considero que l'educació impartida en el temps de pandèmia va ser bastant caòtica, ja que no vam poder aprendre amb la mateixa eficàcia que de forma presencial, és a dir, a través d'una pantalla resultava molt més difícil adquirir els coneixements, tenir el feedback immediat amb els professors,etc.

Des del meu punt de vista, al sector que va quedar més afectat amb relació a rebre una bona educació van ser els infants, ja que ells i elles per aprendre necessiten el dia a dia, establir unes rutines, compartir espai amb els iguals i aprendre del seu entorn. Aquest fet va impedir que molts infants aprenguessin i adquireixin certs hàbits i rutines durant un dels anys més importants de les seves vides. No obstant això, també és cert que els docents van haver d'adaptar tota la metodologia que empraven a les seves aules amb molt poc temps de reacció, ja que la pandèmia va aparèixer de sobte a les nostres vides. 


Pel que fa a la digitalització, va haver-hi un increment força notable, ja que l'única manera que teníem de comunicar-nos era a través de les tecnologies, ja fos per rebre educació des de casa com per comunicar-te amb la família, amb els amics, etc. Cal destacar que aquest fet va ser possible gràcies a la digitalització que actualment ha avançat molt comparant-lo amb anys enrere. Si aquest fet s'hagués donat en l'època dels nostres avis i àvies hauria sigut molt complicat continuar impartint classes des de les cases, ja que no disposaven dels recursos necessaris per fer-ho. A hores d'ara, tenim la sort de disposar de recursos tecnològics per tal que si es presenten problemes tan importants com aquest poder-ho solucionar de la millor manera possible.


Considero que un dels temes que va estar molt present durant la pandèmia va ser la part emocional. Així mateix, la pandèmia va ser una etapa bastant complicada a nivell emocional que va afectar la majoria de la població. En el meu cas em vaig sentir, d'una banda, molt angoixada, ja que no era una situació fàcil i, d'altra banda, em vaig sentir molt pressionada, perquè tot i estar en una situació difícil les exigències educatives eren les mateixes o més de les que tenia presencialment.


En definitiva, la pandèmia va fer bastant mal amb relació a l'àmbit educatiu, ja que no es va poder aprendre d'una manera significativa i va ser un any perdut per molts infants i joves.


File:Empty classroom 2020.jpg - Wikimedia Commons


Font: File Empty Classroom, Wiki Common https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Empty_classroom_2020.jpg sota llicència: Creative Commons CC0 License;


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TWITTER

  TWITTER En aquesta sessió de l'assignatura d'alfabetització digital hem hagut de donar-nos d'alta a Twitter per crear la nostra identitat digital per tal de cultivar-la compartint els temes, problemes, inquietuds, pensaments, reflexions que ens preocupen o ens interessen relacionades amb l'educació i la digitalització. Respecte a la realització de la pràctica primerament ens vam haver de donar d'alta a Twitter. Un cop ja teníem la nostra identitat digital vam haver de cercar un article científic sobre digitalització i educació per tal d'elaborar un fil de Twitter resumint els principals continguts de l'article. A més, al llarg de la setmana vam publicar 5 tweets amb idees, reflexions, frases sobre recursos per a l'Educació Infantil, notícies relacionades amb l'Educació. També vam fer 3 llistes amb 5 membres per llista sobre alguns temes d'interès. Per exemple, en el meu cas hi ha una d'Educació, una altra d'Educació Infantil i una de le...

JUGAR

  JUGAR Realitzant aquesta pràctica m'he sentit una mica angoixada perquè m'ha costat molt trobar les dues apps relacionades amb l'objectiu docent que he plantejat. És cert, que durant el procés de recerca he trobat moltes apps relacionades amb la finalitat, però m'ha resultat difícil escollir l'aplicació positiva, ja que en totes les que trobava veia alguna cosa que no m'agradava per tal de complir amb l'objectiu docent plantejat. Tot i això, ha estat un gran aprenentatge i a través d'aquesta pràctica m'he adonat que les apps ens poden ser de gran utilitat per tal de dur a terme la nostra tasca com a docents d'una manera més dinàmica i entretinguda. D'aquesta manera a través de les apps els infants poden assolir més fàcilment molt tipus de continguts i d'una manera més amena i divertida per ells i elles. Per tal de dur a terme l'activitat primer he pensat l'objectiu docent que volia treballar. Un cop plantejat l'objectiu, he ...